Okład ciepło zimny Hot Cold Pack

W poniższym artykule opiszemy okład żelowy firmy Taiwan Stanch, której polskim dystrybutorem jest firma Antar. Kompres zawiera żel polimerowy, który ma właściwości podtrzymywania temperatury. Służy do chłodzenia lub też ogrzewania wybranej części ciała.

Zastosowanie odpowiedniej temperatury dla okładu ciepło-zimnego jest uzależnione od indywidualnej sytuacji pacjenta.

Okład na gorąco używany jest najczęściej w następujących przypadkach:

- skurcze mięśni ( jako alternatywa parafiny )
- bolesne miesiączkowanie
- chroniczne bóle ( lumbago )
- bóle reumatyczne
- bóle powstałe poprzez napięcie mięśni.

Terapia zimnem ma zastosowanie:
- zapalenia stawów
- ukąszenia owadów
- kontuzje i skręcenia
- uderzenia
- opuchlizna
- ból zębów
- bóle głowy.

Użytkowanie okładu ciepło-zimnego:
Okład gorący należy włożyć do gorącej wody ( nie do wrzątku ! max +80 st. C ! ) na 7 minut. Po wyjęciu obłożyć ręcznikiem bądź też dowolną tkaniną i przyłożyć w wybrane miejsce.
Okład można podgrzać także w kuchence mikrofalowej. W tym wypadku ( gdy kompres ma temperaturę pokojową ) podgrzewamy przez 2 minuty lub 3 gdy okład jest zamrożony. Jeśli po tym okresie okład ma niewystarczającą temperaturę, podgrzewamy go 10 sekundowymi seriami.

Okład zimny przechowujemy z zamrażalniku. Po wyjęciu obkładamy tkaniną i przykładamy we właściwe miejsce. W celu uzyskania jak najbardziej niskiej temperatury okład należy przechowywać w zamrażalniku przez około 2 godziny przed użyciem.

Środki bezpieczeństwa:
- Nie należy przykładać okładu bezpośrednio do skóry. Grozi to odmrożeniem bądź oparzeniem. Zawsze używamy tkaniny bądź ręcznika
- Jeżeli zawartości okładu ( żel ) dostanie się do oczu lub na skórę należy miejsce obwicie spłukać wodą
- Jeśli wystąpią podrażnienia lub zaczerwienienia skóry należy skontaktować się z lekarzem
- Produkt może być używany przez dzieci tylko pod nadzorem dorosłych
- Żel jest niejadalny !
- Produkt należy wyrzucić gdy powłoka zewnętrzna pęknie bądź zostanie przebita
- Okład ciepło-zimny należy stosować jednorazowo przez 30 minut i odczekać 30 minut przed kolejnym użyciem.

0 Komentarzy